Publicerad 2022-01-24
Vår hantering av Corona-pandemin
Precis som många nya företag har Constructum behövt göra förändringar i Corona-pandemin. Trots situationen har vi haft förmånen att hjälpa kunder med utmaningar inom arbetsmiljö och bemanning och vi har även utvecklat vår digitalisering.
Pandemin slog hårt mot nya företag
Under pandemin har vi anpassat våra arbetsplatser och digitaliserat processer i vårt dagliga arbete.
I början av 2020 pausade vi avtalet för kontorsplatsen på Mäster Samuelsgatan i Stockholm och arbetade fortsättningsvis distans mot våra kunder.
Tack vare att vårt företag fick en bra start 2018 med har vi haft förutsättningar att möta pandemin.
Constructum har utvecklat ett heldigitalt koncept för bemanning inom byggindustrin under pandemin
Digitala ledningssystem, nya webbplatser och byggbemanning
Vi har haft förmånen att genomföra flera spännande projekt under pandemin.
När vi utvecklat den digitala sidan av verksamheten har vi haft förmånen att bemanna byggprojekt i Stockholm och Göteborg med byggpersonal såsom installatörer, snickare och grovarbetare via våra digitala system och processer.
Våra konsulter har även hjälpt våra kunder att skapa nya webbplatser och hemsidor, landningssidor samt digitala ledningssystem och intranät i Microsoft Sharepoint.
Vi är redan igång med nya spännande samarbeten och vi stöttar gärna dig som behöver en engagerad och bra partner med brett nätverk av konsulter för byggindustrin.
Välkommen att kontakta oss!
Fortsatta åtgärder för att minska smittspridning
Så länge pandemin pågår instruerar vi vår personal att visa särskild hänsyn och försiktighet hos våra kunder samt under resor till och från arbetsplatsen.
Utöver Constructums grundutrustning såsom arbetskläder och verktyg förser vi all vår personal med skyddsmasker för resor och möten med våra kunders medarbetare.
På Constructum är säkerhet och ansvar ledord som genomsyrar hela vår verksamhet.
Söker ni medarbetare och konsulter till era projekt? Prova att skicka en kostnadsfri förfrågan till oss!